Att få en produktrecension kan bidra till att en ny kund köper varan.

Nyehandel skickar automatiskt ut till dina kunder och frågar om deras upplevelse av produkten. Du kan ställa in om det ska vara automatiskt och när det ska skickas.

Följ stegen nedan där vi visar hur man hanterar produktrecensioner/omdömen.

  1. Klicka på Appar

  2. Klicka på Installera vid Produktrecensioner/Omdöme

  3. Klicka på Ja i rutan med frågan om du vill installera

  4. Produktrecensioner/Omdöme är nu installerat

  5. Klicka på Hantera

  6. Klicka på Mer uppe till höger

  7. Klicka på Inställningar

    1. Om du vill att systemet ska be om kundens omdöme automatiskt så klicka på knappen

  8. Välj efter hur många dagar som systemet skickar ut en automatisk förfrågan om produktrecension

  9. Klicka på Spara

För att hantera mottagen produktrecension/omdöme

När du får en mottagen recension så får du en notis vid kommunikation.
Följ stegen nedan så visar vi hur det hanteras i plattformen.

  1. Klicka på Kommunikation

  2. Klicka på Produktrecensioner

  3. Under fliken "Under granskning" så hittar du dina inkomna recensioner

  4. För att godkänna en recension så klickar du i rutan framför recensionen och klickar på Välj och sen Godkänn omdöme eller Neka omdöme
    (I detta fallet så väljer vi att godkänna omdömet)

  5. Klicka på Ja i rutan som kommer upp

  6. Omdöme har nu försvunnit från "Under granskning" och placerats under "Publicerade"

    För att se hur omdömet ser ut på produktsidan så kan du klicka på produkten och sen Visa.


    Under fliken Recensioner så hittar du dina kunders omdömen.

    Vill du be om omdöme från dina tidigare beställningar nu i efterhand gör du det enligt nedan

  7. Sök upp och gå in på beställningen

  8. Klicka på Mer

  9. Klicka på Skicka uppföljningsmail

  10. Klart!


Undrar du över något?
Supporten finns alltid nära till hands på [email protected]

Hittade du svaret?