Försäljningsargument, eller USPar, är effektiva verktyg för att öka kundens intresse och vilja att köpa från din e-handel. Du kan placera dessa USPar på tre nivåer:
Layout/Topsektion – för att synas över hela sidan.
Kategorisidor – för att framhäva specifika egenskaper för en viss produktkategori.
Produktsidor – för att lyfta fram unika fördelar för en enskild produkt.
Genom att strategiskt använda USPar kan du skapa en mer övertygande och säljande upplevelse för dina kunder.
Såhär gör du det för att det ska fungera
1. I Layout/Sidhuvud:
Gå till Layout > Hantera > Inställningar > Topsektion
Skrolla ner till Försäljningsargument och klicka på Hantera
Skriv in din USP och klicka Spara
Resultat: Dina USPar visas överst på sidan (om Topsektionen är aktiv)
2. Kategorisidor:
Gå till Produkter > Kategori och välj en kategori
Välj önskad kategori
Klicka på Mer > Försäljningsargument (USP)
Skriv in dina USPar och tryck ENTER efter varje. Klicka Spara
Resultat: USPar visas för alla produkter i kategorin
3. Produktsidor:
Gå till Produkter och välj en produkt
Klicka på Mer > Försäljningsargument (USP)
Skriv in dina USPar och tryck ENTER efter varje. Klicka Spara
Resultat: USPar visas endast för den valda produkten