Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarKontrollcenter
Hur ställer jag in egna e-postinställningar?
Hur ställer jag in egna e-postinställningar?

Ställ in din e-handelsplattform att använda egna SMTP

Uppdaterad för mer än 4 månader sedan

I vår e-handelslösning ingår alltid vår mailtjänst kostnadsfritt. Mailtjänsten används för att systemen ska kunna skicka orderbekräftelse, leveransbekräftelse och mer. När våran mailtjänst används kommer avsändaren automatiskt att vara [email protected].

Vill du använda din egna avsändare (t.ex [email protected]) och mailtjänst / SMTP kan du göra det genom att aktivera "egen SMTP" under kontrollcenter.

Aktivera egen SMTP

  1. Klicka på Kontrollcenter -> Mail

  2. Scrolla ned till du hittar E-postinställningar / SMTP

  3. Aktivera egen SMTP

  4. Fyll i dina uppgifter nedan. Uppgifterna hittar du hos din leverantör som har hand om din e-post.
    - Host
    - Port (vanligast: 25, 465 eller 587)
    - Användarnamn
    - Lösenord

  5. Kontrollera uppgifterna stämmer och klicka på spara

  6. Klart!

Vanliga fel

  1. Jag får ingen mail?
    Kontrollera att dina inställningar är korrekt

  2. Mailen hamnar i skräpkorgen
    Kontrollera din mail så att den inte är listad i något spamfilter eller liknande


Undrar du över något?
Supporten finns alltid nära till hands på [email protected]

Fick du svar på din fråga?