I vår e-handelslösning ingår alltid vår mailtjänst kostnadsfritt. Mailtjänsten används för att systemen ska kunna skicka orderbekräftelse, leveransbekräftelse och mer. När våran mailtjänst används kommer avsändaren automatiskt att vara [email protected].
Vill du använda din egna avsändare (t.ex [email protected]) och mailtjänst / SMTP kan du göra det genom att aktivera "egen SMTP" under kontrollcenter.
Aktivera egen SMTP
- Klicka på Kontrollcenter -> Mail 
- Scrolla ned till du hittar E-postinställningar / SMTP 
- Aktivera egen SMTP 
- Fyll i dina uppgifter nedan. Uppgifterna hittar du hos din leverantör som har hand om din e-post. 
 - Host
 - Port (vanligast: 25, 465 eller 587)
 - Användarnamn
 - Lösenord
 
- Kontrollera uppgifterna stämmer och klicka på spara 
- Klart! 
Vanliga fel
- Jag får ingen mail? 
 Kontrollera att dina inställningar är korrekt
 
- Mailen hamnar i skräpkorgen 
 Kontrollera din mail så att den inte är listad i något spamfilter eller liknande
 
Undrar du över något? 
Supporten finns alltid nära till hands på [email protected]



