I vår e-handelslösning ingår alltid vår mailtjänst kostnadsfritt. Mailtjänsten används för att systemen ska kunna skicka orderbekräftelse, leveransbekräftelse och mer. När våran mailtjänst används kommer avsändaren automatiskt att vara [email protected].
Vill du använda din egna avsändare (t.ex [email protected]) och mailtjänst / SMTP kan du göra det genom att aktivera "egen SMTP" under kontrollcenter.
Aktivera egen SMTP
Klicka på Kontrollcenter -> Mail
Scrolla ned till du hittar E-postinställningar / SMTP
Aktivera egen SMTP
Fyll i dina uppgifter nedan. Uppgifterna hittar du hos din leverantör som har hand om din e-post.
- Host
- Port (vanligast: 25, 465 eller 587)
- Användarnamn
- Lösenord
Kontrollera uppgifterna stämmer och klicka på spara
Klart!
Vanliga fel
Jag får ingen mail?
Kontrollera att dina inställningar är korrekt
Mailen hamnar i skräpkorgen
Kontrollera din mail så att den inte är listad i något spamfilter eller liknande
Undrar du över något?
Supporten finns alltid nära till hands på [email protected]