Att få en produktrecension kan bidra till att en ny kund köper varan.
Nyehandel skickar automatiskt ut till dina kunder och frågar om deras upplevelse av produkten. Du kan ställa in om det ska vara automatiskt och när det ska skickas.
Följ stegen nedan där vi visar hur man hanterar produktrecensioner/omdömen.
Klicka på Appar
Klicka på Installera vid Produktrecensioner/Omdöme
Klicka på Ja i rutan med frågan om du vill installera
Produktrecensioner/Omdöme är nu installerat
Klicka på Hantera
Klicka på Mer uppe till höger
Klicka på Inställningar
Välj efter hur många dagar som systemet skickar ut en automatisk förfrågan om produktrecension
Klicka på Spara
För att hantera mottagen produktrecension/omdöme
När du får en mottagen recension så får du en notis vid kommunikation.
Följ stegen nedan så visar vi hur det hanteras i plattformen.
Klicka på Kommunikation
Klicka på Produktrecensioner
Under fliken "Under granskning" så hittar du dina inkomna recensioner
För att godkänna en recension så klickar du i rutan framför recensionen och klickar på Välj och sen Godkänn omdöme eller Neka omdöme
(I detta fallet så väljer vi att godkänna omdömet)Klicka på Ja i rutan som kommer upp
Omdöme har nu försvunnit från "Under granskning" och placerats under "Publicerade"
För att se hur omdömet ser ut på produktsidan så kan du klicka på produkten och sen Visa.
Under fliken Recensioner så hittar du dina kunders omdömen.Vill du be om omdöme från dina tidigare beställningar nu i efterhand gör du det enligt nedan
Sök upp och gå in på beställningen
Klicka på Mer
Klicka på Skicka uppföljningsmail
Klart!