Efter att en order är lagd i din e-butik så kommer den automatiskt in i Nylogistiks dashboard. Följ stegen nedan där vi guidar dig till att boka frakt för dina paket.
Efter att order är lagd i butiken så dyker den upp i dashboarden
Om du inte skulle se din order så kan du klicka på Hämta beställningarOrdern syns nu i översikten. Där kan du även se hur många ordrar som har inkommit under dagen, hanteringstid snitt och hur många som du har skickat under dagen
För att leverera ut en order så klickar du i checkboxen framför ordern och klicka på Leverera
Välj leveransätt under steg 2 och klicka sen på Leverera på steg 3
Vid leverans bokas frakt, etiketter skrivs ut och order levereras till orderssystemFyll i hur många kolli/paket som ska skickas
Fyll i vikten på kollin/paketen
OBS. Detta behövs inte fyllas i om du inte vill. Klicka då bara på Nästa
En progressbar kommer upp med att frakt bokas, kvitto/följesedel skrivs ut och ett mail skickas till kunden om att deras paket är på väg!
Inne i din butik har nu ordern flyttats automatiskt från Godkänd till Skickad
Har du dellevererat en order i nylogistik och ska skicka varan en annan dag så gör du följande
Sök upp ordern
Klicka på pilen som är bredvid Leverera
Klicka på Delleverera
Boka en ny frakt
Klart!