Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarApparNylogistik
Hur bokar jag en frakt i Nylogistik?
Hur bokar jag en frakt i Nylogistik?
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Efter att en order är lagd i din e-butik så kommer den automatiskt in i Nylogistiks dashboard. Följ stegen nedan där vi guidar dig till att boka frakt för dina paket.

  1. Efter att order är lagd i butiken så dyker den upp i dashboarden
    Om du inte skulle se din order så kan du klicka på Hämta beställningar

  2. Ordern syns nu i översikten. Där kan du även se hur många ordrar som har inkommit under dagen, hanteringstid snitt och hur många som du har skickat under dagen

  3. För att leverera ut en order så klickar du i checkboxen framför ordern och klicka på Leverera

  4. Välj leveransätt under steg 2 och klicka sen på Leverera på steg 3
    Vid leverans bokas frakt, etiketter skrivs ut och order levereras till orderssystem

  5. Fyll i hur många kolli/paket som ska skickas

  6. Fyll i vikten på kollin/paketen

    OBS. Detta behövs inte fyllas i om du inte vill. Klicka då bara på Nästa

  7. En progressbar kommer upp med att frakt bokas, kvitto/följesedel skrivs ut och ett mail skickas till kunden om att deras paket är på väg!

  8. Inne i din butik har nu ordern flyttats automatiskt från Godkänd till Skickad

Har du dellevererat en order i nylogistik och ska skicka varan en annan dag så gör du följande

  1. Sök upp ordern

  2. Klicka på pilen som är bredvid Leverera

  3. Klicka på Delleverera

  4. Boka en ny frakt

  5. Klart!


Undrar du över något?
Supporten finns alltid nära till hands på [email protected]

Fick du svar på din fråga?