Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarApparNylogistik
Hur bokar jag en retur i Nylogistik?
Hur bokar jag en retur i Nylogistik?
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Du kan hanterar returer på två sätt. Antingen så hanterar du returen via nyehandel eller så gör du det via nylogistik. För att det ska funka så måste ett returfraktsätt finnas tillgängligt.

Följ stegen nedan hur man hanterar detta

  1. För att ställa in dina returfraktalternativ, klicka på kugghjulet uppe till höger

  2. Klicka sen på Fraktalternativ

  3. Välj Nytt fraktalternativ

  4. Välj din integration (i detta fallet DHL)

  5. Välj tjänst

  6. Fyll i en benämning, exempelvis DHL Returfraktsätt

  7. Klicka på Spara

För att göra en retur

  1. Sök upp ordern

  2. Klicka på Skapa retur

  3. Välj leveranssätt för retur

  4. Klicka på Skapa retur

  5. Fyll i antal paket

  6. Fyll i vikt
    OBS. Detta behövs inte fyllas i om du inte vill. Klicka då bara på Nästa

  7. Klart!
    En retur för ordern är nu skapad och en returetikett skrivs ut som får skickas till kunden

Vill man inte skicka returfraktsedeln till kunden i ett brev så kan du följa nedan guide: Hur hanterar jag en retur från nyehandel?


Undrar du över något?
Supporten finns alltid nära till hands på [email protected]

Fick du svar på din fråga?