Hoppa till huvudinnehåll
Manuell order
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Du kan nu hjälpa kunder genom att lägga en manuell order, t.ex om det är en kund som ringer in och vill beställa något.

OBS. Detta fungerar enbart för tillfället för manuella betalsätt som ex. faktura.

Vid en manuell order av paketartiklar måste produkterna i paketet läggas till manuellt.

Följ bara stegen nedan där vi går igenom hur man hanterar detta.

  1. Klicka på Beställningar

  2. Klicka på Ny order uppe till höger

  3. Sök upp kunden under Kundinformation eller skapa en ny kund genom att klicka på
    + Skapa ny kund

  4. Klicka på Leverans- eller fakturadress om du behöver ändra något på kundkortet

  5. Lägg till produkter genom att antingen söka bland artikelnummer eller produktnamnet

  6. Lägg till alla dina produkter

  7. Om du har lagt till fel produkt och behöver ta bort den, håll bara musen över den raden som du ska ta bort så dyker det upp en papperskorgikon längst ut till höger vid raden. Klicka på den för att ta bort hela raden

  8. Välj leveransdatum, betalsätt och fraktsätt

    1. OBS. Manuell order fungerar enbart på manuella betalsätt i nuläget.

  9. Klicka på Spara när du är klar

  10. Du kommer att få upp en ruta där du väljer om du vill Spara & godkänna ordern eller enbart Spara (om du vill arbeta med ordern vid ett senare tillfälle)

  11. Vid klicka på Spara & Godkänn så blir ordern godkänd och en orderbekräftelse skickas till kundens mailadress

  12. Klicka på Leverera för att leverera ordern. Kunden får då ett leveransmail skickat till sin e-postadress.

  13. Klart!

Läs även om hur du kan delleverera en manuell order här: Delleverera en order


Undrar du över något?
Supporten finns alltid nära till hands på [email protected]

Fick du svar på din fråga?