Fortnox är en molnbaserad plattform för ekonomiadministration, småföretag, redovisningsbyråer, föreningar och skolor. Varje dag utmanar Fortnox gamla ineffektiva arbetssätt och ersätter dem med smarta och automatiserade lösningar. Det har dem gjort sedan starten 2001, då dem blev först i sin bransch med bokföring på webben. Idag har över 360 000 företagare valt oss Fortnox för att sköta sin administration så enkelt som möjligt.
Det som skickas till Fortnox från Nyehandel är Beställningar, produkter, lager och kunder
OBS. Är produkterna upplagda i Fortnox på ett 0-saldo så kommer det att synkas över till nyehandel vilket då medför att artiklar sätts som slut i lager.
Har ni däremot inte något lager i Fortnox och en order läggs i nyehandel så kommer en produkt att skapas i Fortnox när en order markeras som levererad i nyehandel.
För att det ska synkas per automatik så går du in under Appar > Integrationer > Fortnox > Hantera > Inställningar och väljer Auto-export.
Vill du inte att det ska skapas per automatik så kan du gå in på beställningar när den är levererad och klicka på Exportera.
OBS. Detta behövs för att kunna synka och koppla ihop med Fortnox. Komplett paket för e-handel hos Fortnox (Bokföring, Fakturering och Offert & Order) samt Integration
För att lägga till eller hantera din integration till Fortnox, följ stegen nedan.
Klicka på Appar
Klicka på Integrationer i navigationsfliken
Klicka på Installera i kolumnen för Fortnox
Du kommer slussas vidare till inloggningssidan för Fortnox
Fyll i ditt användarnamn och lösenord alt. logga in med BankID
Godkänn att Nyehandel får tillgång
Klicka på Spara
Klart!
För att hantera vad som ska synkas, och inte synkas från Fortnox
(Fortnox är master och nyehandel är slave)
Klicka på Appar
Klicka på Integrationer i navigationsfliken
Klicka först på Hantera och sen Inställningar för Fortnox
Välj vad som ska - och inte ska synkas från Fortnox genom att bocka i eller ur checkboxarna