Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarBeställningar
Hantering av retur (RMA)
Hantering av retur (RMA)
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Ibland kan man behöva göra en retur på en order. Det går att göra i efterhand om ordern är i statusen Skickad.

Följ bara stegen nedan där vi går igenom hur man hanterar detta.

  1. Klicka på Beställningar

  2. Välj Skickad

  3. Sök upp ordern som du vill göra en retur på

  4. Klicka in på ordern

  5. Klicka på RMA

  6. Fyll i antal

  7. Välj om den ska återföras till lagret

  8. Fyll i anledning till retur
    (Endast administratörer kan läsa detta)

  9. Fyll i summa under Betala tillbaka
    (Summan tas från originalpriset men om annan summa ska föras tillbaka så fyll i det här)

  10. Bocka i om det ska återbetalas via betalsättet

  11. Bocka i om du vill att kund ska bli meddelad vid en återbetalning

  12. Klicka på Returnera

  13. Klicka på Ja eller Avbryt vid valideringen

  14. Vid klick på Ja så skickas du tillbaka till ordervyn och där har tillkommit en ruta som visar att varan är returnerad.
    TIPS: I samband med detta så skickas mailet till kunden om att en retur har gjorts om du valt punkt 11 ovan

För er som använder nylogistik och har returfraktsätt uppsatt

För att boka en frakt och skicka över en returfraktsedel till kunden så gör följande steg

  1. Sök upp ordern som du vill göra en retur på

  2. Klicka på Skapa retursedel i utleveransrutan

  3. Klicka på Ja i bekräftelserutan

  4. Returfraktsedeln har nu skapats upp

  5. Klicka på löpnumret, i detta fall #000260

  6. Klicka på PDF:1

  7. En nytt fönster öppnar sig med returfraktsedeln

  8. Kopiera url-adressen och skicka till kunden så kan de skriva ut returfraktsedeln

  9. Klart!


Undrar du över något?
Supporten finns alltid nära till hands på [email protected]

Fick du svar på din fråga?