Ibland kan man behöva göra en retur på en order. Det går att göra i efterhand om ordern är i statusen Skickad.
Följ bara stegen nedan där vi går igenom hur man hanterar detta.
Klicka på Beställningar
Välj Skickad
Sök upp ordern som du vill göra en retur på
Klicka in på ordern
Klicka på RMA
Fyll i antal
Välj om den ska återföras till lagret
Fyll i anledning till retur
(Endast administratörer kan läsa detta)Fyll i summa under Betala tillbaka
(Summan tas från originalpriset men om annan summa ska föras tillbaka så fyll i det här)Bocka i om det ska återbetalas via betalsättet
Bocka i om du vill att kund ska bli meddelad vid en återbetalning
Klicka på Returnera
Klicka på Ja eller Avbryt vid valideringen
Vid klick på Ja så skickas du tillbaka till ordervyn och där har tillkommit en ruta som visar att varan är returnerad.
TIPS: I samband med detta så skickas mailet till kunden om att en retur har gjorts om du valt punkt 11 ovan
För er som använder nylogistik och har returfraktsätt uppsatt
För att boka en frakt och skicka över en returfraktsedel till kunden så gör följande steg
Sök upp ordern som du vill göra en retur på
Klicka på Skapa retursedel i utleveransrutan
Klicka på Ja i bekräftelserutan
Returfraktsedeln har nu skapats upp
Klicka på löpnumret, i detta fall #000260
Klicka på PDF:1
En nytt fönster öppnar sig med returfraktsedeln
Kopiera url-adressen och skicka till kunden så kan de skriva ut returfraktsedeln
Klart!